Introducere

Vei avea nevoie de

  • Descarcati si instalati ADT Bundle, acesta contine Android SDK (Software Development Kit) si Eclipse cu ADT (Android Developer Tools) plugin.

Creare unei aplicatii Android

Pentru a crea o aplicatie Android vom deschide Eclipse si vom selecta File->New->Project, dupa care vom selecta Android Application Project.

In urma acestor actiuni, va aparea fereastra urmatoare:

In campurile Application Name si Project Name se va introduce numele aplicatiei, iar in campul Package Name se va introduce numele pachetului care va contine aplicatia noastra.

In campul Build SDK se va selecta versiunea de Android pentru care se creeaza proiectul (de preferat cea mai recenta versiune), iar in campul Minimum Required SDK se va selecta cea mai veche versiune de Android pe care poate rula aplicatia creata.

Rularea programului cu masina virtuala

Masina virtuala Android (Android Virtual Device, AVD) este un simulator al unui terminal Android. Astfel, nu aveti nevoie de un dispozitiv fizic cu Android pentru a putea dezvolta si testa aplicatii.

Pentru inceput, deschideti din nou Eclipse-ul daca l-ati inchis si cautati unde se gaseste bara de instrumente care arata ca in figura urmatoare:

Cautati cele doua iconite reprezentate in figura urmatoare:

Cea din stanga ne permite sa deschidem tool-ul SDK si cea din dreapta va deschide o fereastra de gestionare a AVD-ului. Clickati pe cea din dreapta si apasati New… pentru a adauga un nou AVD.

In campul AVD name dati un nume al device-ului;
In campul Device selectati pentru inceput WVGA (480×800: hdpi)(diferenta dintre toate aceste dispozitive este marimea si rezolutia ecranului, dar si memoria folosita;
In campul target selectati Android 4.2.2 - API Level 17

Pentru a rula programul, asigurati-va ca sunteti in fisierul .java si clickati iconita urmatoare:

Si se va lansa masina virtuala.

Structura

Structura unei aplicatii se poate observa din fereastra Package Explorer.

  • In directorul src se gaseste intregul cod sursa.
  • In directorul gen se afla un fisier Java cu ID-uri catre resurse.
  • In bin vom gasi programul compilat.
  • Directorul res contine mai multe directoare drawable. In acestea se salveaza imaginile folosite in aplicatie.
  • In layout gasim fisierul main.xml. Acesta reprezinta interfata grafica, separata de codul programului.
  • Pe langa aceste directoare, se mai observa fisierul AndroidManifest.xml. Aici vom scrie detalii despre aplicatie, cum ar fi permisiunile si versiunea aplicatiei.
introducere_android/curs/curs0.txt · Ultima modificare: 2013/08/02 15:34 de către diana.popescu
CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0